KV logo KV logo

 System rozgrywek

Turniej odbędzie się według ogólnych zasad gry w siatkówkę plażową obowiązujących w Polskim Związku Piłki Siatkowej. 

Zawody zostaną przeprowadzone do dwóch wygranych setów do 15pkt (2 pkt przewagi).

Nie ustala się punktu końcowego.

W przypadku stanu po jeden w setach, rozegrana będzie trzecia partia, na tych samych zasadach, ale do 10 pkt. 

Drużyna składa się z dwóch zawodników.

Piłka może być odbita każdą częścią ciała.

Zawodnik zagrywający zagrywa piłkę dłonią lub ręką.

Zawodnicy mają 5 sekund na wykonanie zagrywki.

Zespół ma prawo do trzech odbić, aby przebić piłkę na stronę przeciwną.

Zawodnik nie ma prawa do dwóch odbić następujących bezpośrednio po sobie (z wyjątkiem bloku).

Wymiana toczy się do momentu upadku piłki na boiska, poza boiskiem lub gdy zespół nie przebije piłki na stronę przeciwną.

Zespoły mają po jednej przerwie na odpoczynek w secie.

Przerwa między setami trwa 60 sekund, przerwa na odpoczynek 30 sekund (zawodnicy mają po 15 sekund na wejście i zejście z boiska – całkowity czas przerwy nie może przekroczyć 60sek.

Dotknięcie piłki w bloku liczone jest jako pierwsze odbicie.

Zawodnicy nie mogą kiwać piłki.

Nie jest błędem przetrzymanie piłki nad siatką przez dwóch zawodników przeciwnych drużyn.

Dotknięcie siatki jest błędem podczas „akcji z piłką.”

Przypadkowe dotknięcie siatki włosami nawet podczas „akcji z piłką” nie jest błędem.

Nie ma błędu ustawienia zawodników i błędu rotacji.

Obaj zawodnicy mogą zajmować dowolne miejsca na boisku.

Żółta kartka jest ostrzeżeniem (zespół nie traci punktu), natomiast czerwona kartka powoduje utratę punktu (bez wykluczenia zawodnika z gry).

Nie ma kumulacji kar dla zawodników w meczu.

Dopuszcza się zagrywanie piłki sposobem dolnym i górnym.

O wyborze boisk decyduje losowanie.

Organizatorowi turnieju przysługuje prawo zmiany przepisów dotyczących liczby partii (setów) koniecznych do wygrania meczu oraz liczby punktów, jaką należy uzyskać aby wygrać partię - o zmianach tych organizator musi poinformować uczestników przed rozpoczęciem turnieju.